maanantai 25. toukokuuta 2015

Aloitus

Varsinainen työnteko alkoi siis!

Työvaiheet hieman muuttuivat matkalla alkuperäiseen suunnitelmaan nähden.

Värisäystä saan kiittää Ykkösvärin poikia ja Lechlerin maalia, heidän kanssaan sävyteltiin lopullinen sävy autooni. Joten siis alkuperäiseen suunnitelmaan tuli muutos, eri valmistajn tuotteita käytössä.

Lähtötilannekuvia:
Yleisilme

Lommoa ja korkeaa kohtaa

Lommoa

Mattaantunut, kiveniskuinen ja naarmuinen puskuri

Jokin outo ilmiö maalaamassani lokasuojassa
Värisävy oli ensimmäinen juttu, minkä halusin selvittää ja sen jäkeen auton purkamista. Etuvalot pois, puskuri irti ja siitä kaikki irtoavat pikkuosat irti ja konepellistä vielä maski irti. 

Purettuna


Lastu lentää!
Tutkin ensin tuota lokasuojan maalin lähtemistä ja syynä oletettavasti 1k ruostepohja (Spies Hecker 4085) ruiskukitin alla, se ei oikein toimi.

No siitä sitten P120 epäkeskohiomapaperi ja eikun loiventelemaan reunoja, kun olin hionut maalipintojen rajoja tarpeeksi, otin hienompaa P240 paperia ja jatkoin sillä vielä vähän loiventelua, koko lokasuojan kävin lopuksi läpi P400 karkeudella.
 Samalla aloittelin konepeltiä, lommokohdat P120 karkeudella ja ensimmäiset kittikierrokset niihin ja muualle konepeltiin kiveniskuihin myös.
 Kitin kuivuessa pesin ja mattasin etupuskurin 3M mattauspastalla ja harmaalla karhunkielellä ja jätin kuivumaan.
 Konepellin hieroin kokonaan yli P400 epäkeskolla ja P120 paperilla lommokohtien kiteistä karkeat pyyhkäisyt ja lisää kittiä lommoihin ja kiveniskuihin.
 Lommot olivat pahempia ja laajempia kuin alkuun kuvittelinkaan, joten kittiä sai levitellä useamman kierroksen. Välillä käytin kontrollina spray-pohjamaalia, jotta näin oliko vielä paljon kitattavaa. Ensimmäisenä työpäivänä en saanut kittausta täysin valmiiksi joten seuraavana aamuna jatkui....

Kittiä ja hiontaa. 

Ensimmäisen päivän tekemiset.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti